Elektrikli otomobil, motorsiklet ve bisiklet derken sıra ticari araç ve kamyonlara geldi. İlk kez Electric Vehicles International(EVI) tarafından tanıtılan elektrikli ağır yük taşıma araçları safkan elektrik veya hibrit olarak sipariş edilebiliyor. Electric Vehicles International şu an iki ticari kamyon modeline sahip bunlar; eviLightTruck ve eviRoute 1500 olarak lanse ediliyor. Elektrik motorunun genelde performans odaklı çözümlerde kullanılmasına alışmıştık. Büyük araçlar için daha düşük devirli ve ekonomik motorların üretimine ve bu alanla kullanımına ilk kez şahit oluyoruz bu açıdan önemli. Çevreye salınan zararlı ve emisyon normlarına uymayan egsoz gazlarının kaynağının büyük oranda ağır taşıtlar olması daha temiz bir çevre adına sevindirici bir gelişme. Umarım elektrik motoruna geçiş çok daha hızlı gerçekleşir.

Ufak Bir Teknik Bilgi: Bildiğiniz gibi elektrik motoru kullanan araçlar ileri ve geriden başka vites mekanizmasına sahip değiller. Aslında bu da bir vites kutusu bağlanarak işletilen bir mekanizma değil. Basit bir elektrik motorunda olduğu gibi +/- uçları ters bağladığınızda motor diğer yönde yani geri hareket sağlayacak şekilde dönüyor. Dolayısıyla ileri vites konumunda motor sadece kademe kademe hızlanma görevini yürütüyor. Bunu yapmak için de elektrik motoruna verilen voltaj arttırılıyor. Fakat her elektrik motorunun bir maksimum devri ve maksimum voltaj değeri vardır. Bunun aşarsanız motorun yanması kaçınılmaz olacaktır.

Kategoriler:

Yapılan Yorumlar

Henüz kimse yorum yapmamış.

Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.

Yorum Yapın

Güvenlik Kodu
Coğafya Tarih Sitesi Matematik Sorusu Türkçe Sitesi