100 doların altına ineceğine kimsenin sıcak bakmadığı petrol, her geçen gün çığ gibi büyüyen enerji talebi, küresel iklimlerde ki değişiklik derken, yine de geleceğimiz geç kalmış değiliz. Her geçen gün enerji kaynaklarımız daha maliyetli olmaya ve tükenmeye başlasa da, fosil yakıtlar enerjimizi karşılayabilecek tek kaynak değil. Geçmişten bugüne yapılan araştırmalardan sonra Alternatif Enerji Kaynakları denilen kaynaklar ortaya çıktı. Ve kaynaklar hem taşıtlarda hem de enerji üretiminde kullanılmaya başlandı. Bunlar arasında elektrik batarya gücüyle çalışan araçlar, hidrojenle çalışan araçlar ve biyolojik benzin denilen yakıtlar en radikal olanları.

Elektrikli araçlar her geçen gün daha çok menzil yapmaya ve daha hızlı gitmeye başladı. Hatta saatte 300 km/saat yapabilen araçlar bile üretildi. Ama gerek batarya gerekse de alt yapı eksikliklerinden dolayı elektrik gücü uzun vadede geleceğimiz için alternatif bir kaynak olabilir. Diğer kaynak olan Hidrojende gelecek vadeden bir teknoloji. Sadece birkaç litre Hidrojenle yüzlerce km yol katedebilmek  mümkün. Ama üretimin zor ve maliyetli olması Hidrojeni şimdilik kaynak enerji olarak saymamızı engelliyor. Ayrıca Hidrojenli bir araç normal bir 4 zamanlı araçtan daha riskli ve tehlikeli. Çevreci olalım derken saatli bir bombanın üzerinde seyahat etmeyi de istemeyiz.

Elektrik ve Hidrojen uzun vadede geleceğimiz için çok önemli kaynaklar. Ama kısa vadede etkili olabilecek çözümler de yok değil. Bunlardan biri Biyolojik Dizel. Biyolojik dizel nihayetinde 4 zamanlı araç prensibiyle çalışıyor. Yani bu yakıtta tıpkı normal benzin gibi yanıyor ve egzoz gazı çıkartıyor. Sıfır Emisyonlu Dünya vizyonuna  ters düşen bir yakıt gibi görülebilir. Ama Biyolojik Dizel normal benzine oranla çevreye %50 daha az emisyon bırakıyor. Buda onu kısa vadede en iyi kaynaklardan biri yapıyor. Görünen ve düşünülen o ki, petrol krallarının yerini Biyo-Dizel kralları alacak gibi. Ve tıpkı şimdiki araçlarımızın daha az yakıtla ve emisyonla yol alması gibi, yakın zamanda gelişecek teknolojiler sayesinde Biyolojik Dizel'in verimi artacak ve emisyon değerleri %20-30 gibi astronomik seviyelere düşürülebilecektir. Ayrıca Biyolojik Dizel sonsuz bir enerji kaynağı. Biyolojik Dizel üretmek için sadece kanola, mısır, maya ve şeker gibi maddeler gerekiyor. Yani normal benzin üretmek için yapılan işlemleri yapmak gereksinimi duymadan kendimiz de üretebiliriz. Peki nasıl üreteceğiz?İşte tam bu noktada devreye Amerikalı E-Fuel şirketinin geliştirdiği ve adının MicroFueler konduğu alet giriyor.

Kişisel rafineri olan bu sistemle isteyen herkes Biyolojik Dizel üretip kullanabilir. Sistemin işleyişi de çok basit aslında. Nükleer santrallerin geliştirilmiş Uranyum kullanması gibi sizin geliştirilmiş bir malzemeye ihtiyacınız olmadığı gibi, çevre restoranlardan edinebileceğiniz atık yağ ile de Biyolojik Yakıt kullanabilirsiniz. Biyolojik Yakıtı ürettikten sonra direk aracınızda kullanabilirsiniz. Sadece alan olarak %30-40  daha büyük bir karbüratör kullanmanız gerekiyor. Biyolojik Benzin normal benzinden daha çok oktan seviyesine sahiptir yani daha verimlidir. Yakın zamanda Biyolojik Yakıt uçak yakıtı olarak da kullanıldı ve çok iyi sonuçlar alındı. Ayrıca MicroFueller makinesi 3, 8 l Biyolojik Dizeli sadece 1, 50 TL'ye üretiyor(Şimdiki petrol fiyatları 5 TL'ye yaklaşmış durumda). Yani Biyolojik Dizel çevreci olduğu kadar ekonomik de bir yakıt. Makinenin Amerika fiyatı ise yaklaşık 10 bin dolar.

Videolar: http://www. microfueler. com/pressvideos. aspx

Kaynak

Kategoriler:

Yapılan Yorumlar

Henüz kimse yorum yapmamış.

Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.

Yorum Yapın

Adınız:
E-Mail:
Mesajınız:
Doğrulama: Güvenlik Kodu
 
Hosts Dosyası Nedir?     Ekinoks Nedir?     Vista Transformation Pack 5.5     Samsung'un 32 GB Flash Sürücüsü Görücüye Çıktı     Avedesk 1.3 Bölüm 1     İntel'in Core 2 Duo E6400'ü %56'lık oc ile fiyat-performans kralı     M-Audio MobilePre USB - USB Beslemeli, Pre-amplifikatörlü USB Ses Kartı     Cubase 4 - Devrimci bir kilometre taşı Müzik prodüksiyon yazılımı.     İşte Karşınızda Yeni Honda Civic     M-Audio, Avid/Digidesign tarafından satın alındı - İki dev birleşti     StrokeIt 9.5     Avedesk Bölüm2     VW Touran CCS (BiZEL Motorlu Tek Araç)     Windows Vista Güncelleştirme Paketi     AMD: Fusion ile CPU ve GPU'yu Birleştiriyor.     Murat Günak kimdir?     NanoTeknoloji Nedir?     Arama Motorları Nasıl Çalışır?     Java Destekli Telefonlar için 3D Performans ve Kalite Testleri     Barkod Nedir?     VW Tiguan ( Küçük Touareg )     Cubase 4 - Kontrol Odası (Control Room)     SSL Nedir? Nasıl Çalışır?     Avedesk Bölüm 3 - Ave Scripter Eklentileri     MouseIMP Pro     C-Metisse (Citroen'in Yeni Bombası)     H-racer ve Hydrogen Station     Ürün İncelemesi: Toshiba USB 2.0 1GB Flash Bellek     Windows Vista Sidebar     Beklenen oyun: Trackmania UNITED çıktı!     Ürün incelemesi: Saitek P3000 Wireless PRO Gamepad     Pardus Linux 2007 Beta 2     VISTA TRANSFORMATION PACK 6.0     AMD FireSTREAM Kartlara Logosunu Verdi     Ekran Kartları Nasıl Çalışır?     Ürün İncelemesi: APC Back-UPS RS 1000VA Kesintisiz Güç kaynağı(KGK)     Samsung'tan Dünyanın En İnce Cep Telefonu     Hidrojen Kullanan Otomobil Sayısı Her Geçen Gün Artıyor!     Apple iPhone     Nintendo Wii Haber Kanalı Artık Yayında     Yüzyılın icadı: Erke Dönergeci     Saab Bio Power     10.000 Pardus     Vista'nın da çıkmasıyla beraber 4 çekirdekli işlemciler artık standart hale geliyor     Mobility Radeon X1900     Super Mario artık Nintendo Wii ‘de     TecrubeliPilotAraniyor.COM     Avedesk Eklentilerin Ayarlanması     Ford Mustang Giugiaro Konsept     Dünyanın İlk Boxer Turbo Dizel Motoru     Yüzyılın yarış oyunu: Test Drive Unlimited!     Kuantum Bilgisayarlar Geliyor     Dizüstü Canavarı: Monster T2-Rex T72M575U1     ATI Catalyst 7.2 Sürücüleri Çıktı!     Microsoft Virtual PC 2007     Yahoo Messenger Vista !     MSN alternatifi, kullanıcıların yeni gözdesi: Trillian     Kuantum Bilgisayarlar     Vista üzerinde IIS 7.0 Kurulumu     Video oyunları çocukları zayıflatıyor     Corel WordPerfect Lightning' in halka açık beta sürümünü yayımlıyor!     Toshiba'dan 51 GB HD DVD     Intel 11X Fabrikasını Yenliyor     F1'e geri sayım…     Casper, dört çekirdekli Intel CoreTM 2 Quad Q6600 işlemciye sahip yeni modelini pazara sundu.     HP iPAQ Voice Messenger 510 ; Ses tanıma, Wi-Fi, Windows Mobile 6.0 hepsi bir arada     Değişen İklim Değil,Enerji Olsun!..     Far Cry'ın devam oyunu, muhteşem grafikleriyle: Crysis     IBM Dünya'nın En Güçlü Bilgisayarını Geliştriyor     Küresel Isınmanın Nedenleri? Sebepleri?     Vista Aero Reloaded     Hard Disk Pazarının Kralı: Seagate     Elbit Systems VIPeR "avcı-katil" robotu çıkarıyor     Yod'm 3D     Oyunlar yeni bir boyut kazandı: TrackIR!     Adobe'den Ücretsiz PDF Oluşturma Hizmeti     Türk insanına has Google Logoları…     Yahoo'dan Sınırsız Email Kapasitesi     Hava Kirliliğini Arttıran Sıcaklık İnversiyonu- Bölüm2     AeroClear Glass for Vista Theme     Hava Kirliliğini Arttıran Sıcaklık İnversiyonu- Bölüm1     Vista'da Farklı Temalar Kullanmak     NuSphere PhpED IDE     Ati HD2900XT, Nvidia 8800GTX'a Karşı: Crysis Demo ve 3DMark06 Testleri     Google Spreadsheets     768MB 8800GTX, 512MB ATI HD 2900XT, 640MB 8800GTS Oyun ve 3DMark06 Testleri     Mucitlerimiz Gün Işığına Çıkıyor     Nükleer Santraller: Nasıl Çalışır? Problemleri Nelerdir?     İTÜRO     İTÜ Robot Olimiyatları     Hovercraft: Sınır Tanımayan Araç     Vestel, Tamamen Türk Yapımı Yakıt Pili Üretti     Free Loader güneş pili     Yenilenebilir Enerji Kaynakları Nelerdir?     Beynimiz Nasıl Öğreniyor?     Kuzey Işıkları'nın Dansı     Adobe CS3 ile Mac'te, Daha Fazla Şey Yapın     Boğaziçi Üniv. Robot Günleri     Motorlarda Yanma Odaları ve Özellikleri     Motorlarda Piston Tipleri ve Kullanılan Malzemeler    
Coğrafya
Coğrafya Sitesi
Tarih Sitesi
Türkçe Sitesi
Bilgi Sitesi
Bilgiler