-2005 yılında Ford Mustang hayranlarının kalbini tekrar çalmak için yeni modelleri geliştirmeye çalıştı. 30 yıldır Muscle Car üretimi yapan Ford , yeni hayallerini bu araca da aktarmış durumda.
Fabrizio Giugiaro (Italdesign - Giugiaro S. P. A. Stil Yöneticisi) açıklamasına göre;" Bu yeni Mustang 'i gördüğüm zaman, 2 şey düşündüm. Orijinal görüntüsünden dolayı tüm Mustang'lerin en iyisi olduğunu ve ellerimizi onun üzerinde gezdirmemiz gerektiğini. "
Giugiaro'nun porföyünde daha bir sürü tasarladığı konsept araç var:
* 1990 yılında aile şirketi olan Italdesign'da işe başladı ve Fiat, AlfaRomeo-VW-Bugatti-Mazda, Lotus. Ama Amerikalılar bu yeteneği çok geç farkettiler.
* 2003 yılında Chevrolet Corvette Moray' ı dizayn etti.
* Yeni Mustang'i ise 2D olarak tasarladı ve İtalya'da gerçeğe dönüşmesi için geçen süre ise 4 ay. Standart versiyona göre genişliği önden 30 mm, arkadan 80 mm arttırılan otomobilde kullanılan cam tavan iç mekana aydınlık bir atmosfer kazandırmasının yanısıra UVA ışınlarını süzme özelliğine sahip.
engine
Code
Manufacturer
Ford
Type
V-8
in 90. 0° vee
Wet sumped
SOHC
24 valves total
3 valves per cylinder
Main bearings
Construction
aluminium head & cast iron block
Bore × stroke
90. 20mm × 90. 00mm
3. 55 in × 3. 54 in
Bore/Stroke ratio
1
Displacement
4601 cc
(280. 77 cu in)
Unitary capacity
575. 13 cc/cylinder
Compression ratio
Fuel system
Aspiration
S/Charged
Compressor type
1 Whipple/Ford Racing supercharger
Intercooler
Catalytic Converter
Y
Max. output
507 PS (500. 0 bhp) (372. 9 kW)
Max. torque
Maximum rpm
Coolant
Water
Specific output
108. 7 bhp/litre
1. 78 bhp/cu in
* Teknik özellikleri türkçeleştirmeye gerek görmedim.
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.