Öncelikle kış lastiği kar lastiği anlamına gelmez. .
Bu sıcaklıkta kış lastiği kauçuğu ideal yumuşaklıkta bulunur. İdeal yumuşaklığında olan bir lastik, yol tutuşu özelliğini en üst seviyede gösterir. Yol tutuş özelliğinin yüksek olması aracın çekiş, fren performansını artırır. Ayrıca viraj hakimiyeti sağlar. Bütün bunlarda güvenli bir sürüş imkanı sağlar.
Kış lastiği; karda, buzda, ıslak zeminde ve gizli buzlanmaya karşı, her türlü olumsuz koşullarda kullanabileceğiniz türden bir lastiktir. Kış lastiği +7 derecenin altında olan havalarda kullanılmalıdır. Bunun sebebi kış lastiğinin bu sıcaklıkta maksimum performansı göstermesidir.
Kış lastiğinin desen yapısı +7 derecenin altında ideal yumuşaklıkla beraber her türlü zeminde ideal sürüşü sağlar. Bu desen karı ve buz tabakası üzerindeki suyu yararak, aracın asfalta tutunmasını sağlar. Aracın buzlu havalarda kaymasına sebebiyet veren buz değildir buz üzerindeki sulardır. Otomobilin motor gücü veya 4×4 olması aracın kayıp kaymamasına doğrudan doğruya etki etmez, aracın kayıp kaymaması aracın lastiklerine bağlıdır.
Zincir yerine kar lastiği kullanılması daha yararlıdır. Çünkü zincirin, asfalta ve otomobilin yürür aksamına zararı vardır. Ayrıca zincir zamanla lastiklerde yer alan çelik tellerin kırılmasına yol açar. Bu yüzden kış aylarında kış lastiği kullanılması gerekir.
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.