Kunimitsu Takahashi; 29 ocak 1940 yılında japonya'da dünyaya gözlerini açmıştır. Motosiklet, Le Mans ve Formula 1 yarışçısı olarak tanınan Takahashi, Japonya'da motosiklet yarışlarının en iyi olarak tanınır.
Motorlu araçlar üzerindeki yarış kariyerine, 1958 yılında başlayan japon pilot, 18 yaşında Japonya motosiklet clubman yarışlarında ilk galibiyetini aldı. 1960 yılında Avrupa'ya giden yarışçı burada motosiklet yarışların için aktif kariyerine Honda takımında başladı. Aktif yıllarının ilk yarışına Almanya grand prix' inde 250 cc motorla başlayan kunimitsu takahashi, ilk galibiyetini de Honda rc162 ile burada kazandı. 4 yıl süren motosiklet kariyerinde son yarışını 125 cc motorla ispanya'da kazanan yarışçı son yarışını da yine 125 cc motorla Fransa'da tamamladı ve motosiklet aktif yarış kariyerini 1964 yılında bitirdi.
Motosiklet kariyerini daha sonra Nissan firmasının düzenlediği otomobil yarışlarındaki pilotluğuna bıraktı. Nissan fairlady 240Z grand champion yarış serisinde ilk yarışına çıkan kunimitsu takahashi, bu tür yarışlarda yine başarısını ortaya koydu. 1972 yılından sonra japonya f2000 yarışlarında yarışan kunimitsu takahashi, burada da başarısını gösterdi. Bu başarılı yıllardan sonra takvim 1977 yılını gösterdiğinde onun için formula 1 kapısı açılmıştı. 1977 formula 1 japonya ayağında tyrrell racing takımında yarışmak için şans bulan başarılı pilot, formula 1'de umduğunu bulamadı ve bu yarış aynı zamanda son f1 yarışı oldu.
Formula 1'de istediği çizgiyi yakalayamayan takahashi, daha sonra japonya f2000 yarışlarında döndü. Burada f2000 ve f3000 yarışlarında nishinihon ve fuji pistinde iki kez podyum gördü. Takvim 1980 yılını gösterdiğinde, bu sefer bmw royce racing takımı ile formula 2 yarışlarında şansını denedi. 1983 yılına kadar geçen sürede başarılı yarışlara imza atan japon pilot, 1984 yılında tekrardan f2000-f3000 yarışlarına döndü. 1985 yılında ise, le mans yarışlarında piste çıkan yarışçı yaklaşık 10 yıl süren bu süreçte pek başarılı olamasa da japonlar için bu alanda da gurur kaynağı olmayı başardı.
1995 yılından sonra japon gt Şampiyonasında boy gösterdi. Yarışçının en önemli özelliği, 1977 yılında yer aldığı jttc yarışlarındaki sürüş stili oldu. Buradaki sürüş stili virajları yüksek hızla kayarak dönmekti. Bu yarış stili diğer pilotlar arasında Keiichi Tsuchiya'nın ilgisini çekti. Daha sonra Keiichi Tsuchiya tarafından bu teknik geliştirilerek drift sporunun kapısını araladı. Ayrıca 1999-2000 yılları arasında Japonya gt derneği başkanlığını yürüten takahashi, artık japonya için motorlu yarışlar dünyasında yaşayan bir efsane olarak kayıtlarda yer alıyor.
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.