Toshiba, Sony ve IBM tarafından tasarlanan Cell B. E(broadband engine)'i birçoğumuz Playstation 3'den tanıyoruz. Playstation 3 her ne kadar bir oyun ve multimedya cihazı olsa da, Playstation 3'e hayat veren CELL'in asıl hedefi, bilimsel ve endüstriyel uygulamalar. Bunun için Sony, üzerinde CELL işlemcisini ve RSX görüntü çipini bulunduran bir devre kartını SIGGRAPH'da göstermeyi planlıyor. Sony'ye göre tek başına 230 GFlops işlem gücüne sahip olan CELL'in RSX ile birleşmesi sonucu aritmetik işlemler gerçek ötesinde bir hıza ulaşacak.
Tahminlere göre Sony CELL işlem kartının tanıtımında 4000 adet resmin veya tek bir aşırı yüksek çözünürlüklü resimin gerçek zamanlı işlenmesini kullanıcak. Ayrıca CELL işlem kartının, RSX ile beraber grafik işleme ve fizik hesaplamalarında kullanılabileceği de diğer beklentiler arasında. CELL işlem kartı, 1U sunucu büyüklüğünde olacak ve 400W'dan az bir güç tüketimine sahip olacak.
CELL zaten oyun ve multimedya uygulamaları dışında kullanılmaya başlamıştı. Stanford Üniversitesinin başlattığı evden bağlanma programında(Folding@Home), katılımcılar, bilgisayarlarıyla bilim adamlarının protein bağları gibi bilimsel hesaplamaların çözülmesine yardım ediyor. 1. 60 yamasıyla bu programa dahil olan Playstation 3 kullanıcıları da, programa oldukça büyük destek sağlamış durumdalar.
Sony'nin verdiği bilgilere göre, 250. 000 'den fazla Playstation 3 kullanıcısı programa dahil olmuş durumda. Bu kullanıcılar 450 Gflops işlem sunarak 714Gflops'luk ağın yarısından daha fazlasını oluşturmaktalar. İş paylaşım ağının durumunu bu linkden canlı olarak takip edebilirsiniz.
CELL'in bir diğer bilimsel kullanım alanı da tıbbi resim görüntüleme. CELL işlemcisi içeren IBM'in BladeCenter sunucuları Mayo kliniğinde 3 boyutlu tıbbi resim görüntüleme ve işleme işlemlerinde kullanılmaya başlanmış durumda. Bu yeni sunucuların ana kullanım yeri, MRI (magnetic resonance imaging ) ve CT(computerized tomography) taramalarında olacak. Yapılan testlerde, standart işlemcili bilgisayarlar 98 resim setini toplamda 7 saatte işleyebilirken, CELL tarafından desteklenmiş sunucularda, 98 resim setinin işlenmesi sadece 516 saniye sürmüş. CELL kullanımı giderek yaygınlaşmakta. Yakın zamanda Cell kullanımının gidecek artacağını söylemek yanlış olmaz.
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.