Gün geçmiyor ki yeni bir elektrikli araçla karşılaşmayalım. Önceleri oldukça iğreti duran tasarımlar yerini çok daha sade ve şık olanlara bırakmış durumda. Bunun son örneklerinden birisi de Evo Desing şirketinin ürettiği Evo-RR elektrikli motorsikleti.
Oldukça kaslı ve şık gözüken Evo-RR, üzerinde çok güçlü bir elektrik motoru ve yüksek kapasiteli batarya barındırıyor. 0-100km/h hızlanmasını 4 saniyeden kısa sürede tamamlayan araç, 250km/h maksimum hızıyla da benzinli türevlerinden geri kalmadığını gösteriyor. Elektrikli araçlarda yaşanan maksimum sürat problemi bu motorsiklette aşılmış gibi görünüyor.
Bildiğiniz gibi elektrik motoru kullanan araçlar ileri ve geriden başka vites mekanizmasına sahip değiller. Aslında bu da bir vites kutusu bağlanarak işletilen bir mekanizma değil. Basit bir elektrik motorunda olduğu gibi +/- uçları ters bağladığınızda motor diğer yönde yani geri hareket sağlayacak şekilde dönüyor. Dolayısıyla ileri vites konumunda motor sadece kademe kademe hızlanma görevini yürütüyor. Bunu yapmak için de elektrik motoruna verilen voltaj arttırılıyor. Fakat her elektrik motorunun bir maksimum devri ve maksimum voltaj değeri vardır. Bunun aşarsanız motorun yanması kaçınılmaz olacaktır.
Sonuçta motor hangi aktarım oranıyla tekerleklere bağlandıysa, maksimum devirde de ancak o hıza ulaşabilecektir. Bunun dengesi çok önemlidir, çünkü aracın maksimum süratini arttırmak, sıfırdan ivmelenme değerlerini düşürecektir. Tam tersi olan maksimum sürati düşürmek ise, kalkış ivmelenmesini artıracaktır.
Haziran ayında pist üzerinde denemeleri yapılacak olan Evo-RR'nin seri üretimine geçilip geçilmeyeceği ise elde edilecek verilere ve talebe göre belli olacak. Evo-RR'nin muhtemel fiyatının ise, 30 bin dolar seviyesindeolacağı belirtiliyor.
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.