Bir ülkenin geleceği adına en önemli noktalardan birini teşkil eden çocuklar, bir ülkenin gelecekte kalkınabilmesi ve gelişebilmesi adına oldukça önemlidir. Ülke ve toplum geleceği adına bu denli bir öneme sahip olan çocukların, toplum içerisinde ruhsal, fiziksel ve de duygusal durumları incelenmektedir. Pedagoji bilimi de bu durumdan doğmuş olan bir bilim dalıdır. Pedagoji bilimi, çocukların duygusal, zihinsel ve de sosyal gelişimlerini inceleyerek ruh sağlığı hakkında bilgiler edinmeye çalışan bir bilimdir.
Pedagoji bilim dalında uzmanlaşmış yani bu bilim dalıyla ilgilenen kişilere ise "pedagog" adı verilmektedir. Bakıldığında pedagojinin gelecek adına oldukça önemli etkileri bulunmaktadır. Bunun nedeni ise, bu bilim dalının çocukları ruhsal yönden inceleyerek onların tolum geleceği adına ruhsal açıdan sağlıklı bireyler yetiştirilmesine olanak sağlamasıdır. Doğumdan itibaren öncelikle ailede başlayan çocuk eğitimi, ülke devletleri açısından da büyük önem taşır. Bu nedenle ailenin yanında devletler de çocukların yetiştirilmesine katkılar sağlamaktadır. Ruhsal açıdan kaliteli bireylerin yetişmesi, ülke ve toplum geleceği açısından pedagoji bilimine oldukça sık başvurulması anlamına da gelmektedir.
İnceleme alanı çocuklar olan pedagojinin bazı alt dalları da bulunmaktadır. Bu alt dallar ise şu şekilde sıralanmaktadır:
*Orthopedagoji: Sosyal açıdan uyumsuz olan ve toplumda problemli olarak tabir edilen çocuklar bu alt dalda incelenmektedir. Toplumda dışarıya karşı olumsuz tutum ve davranışlar göstererek suç işleme potansiyeli olan çocuklar, pedagojinin bu alt dalı sayesinde analiz edilir ve sorunların çözümü için incelemelerde bulunulur.
*Eğitim Pedagojisi: Eğitim kavramı, doğumdan itibaren başlayan bir kavramdır. Bu kavram ilk olarak aile tarafından yürütülürken, daha sonra okullar ve çeşitli eğitim kurumları tarafından devam ettirilir. Eğitim pedagojisi ise, çocukların çeşitli dönemlerde aldığı eğitimlerde uygulanması gereken politikaların ve eğitim yöntemlerinin belirlenmesini sağlar.
*Antropedagoji: Antropedagoji, pedagojinin insan bilimi anlamına gelen antropoloji ile birleşmesi sonucunda meydana gelmiştir. Bu bilim, tarihsel süreç içerisinde önemli olan tarihsel kişiliklerin, davranışlarını, tavırlarını ve de tutumlarını incelemektedir.
*Transkültürel Pedagoji: Kültür kavramı ülkeden ülkeye, hatta bölgeden bölgeye farklılıklar gösterebilen bir kavramdır. Transkültürel Pedagoji ise; bir toplumda önemli olan kültür anlayışlarının çocuk yetiştirmeye ne denli etkisi olduğunu araştırmaktadır.
Son yıllarda toplumlarda çocuk haklarına ve de kaliteli çocuk yetiştirmeye olan bilinç son derece artmış durumdadır. Bu durum, ülke gelişmişliğe paralel olarak karşımıza çıkar. Gelişmişliğe de bağlı olarak son yıllarda artan bu bilinç, pedagoji bilimine olan başvuruları artırmış durumdadır. Öyle ki, bazı okullarda ve eğitim kurumlarında bazı pedagoglar kadrolu olarak çalışmaktadırlar. Bunun dışında bazı ebeveynler de çocuk yetiştirirken pedagoglara başvurarak profesyonel yardımlar almaktadırlar. Özellikle dikkat eksikliği ve sosyal uyumsuzluk gibi durumlarda, pedagoglara başvurmak önemli hale gelmektedir. Çocuk yetiştirme eyleminin oldukça zor bir eylem olduğu düşünüldüğünde, sosyal açıdan uyumlu ve ruhsal açıdan da son derece sağlıklı bireyler yetiştirmek uğraş ve sabır isteyen bir durumdur. Bu açıdan bakıldığında, pedagoji bilimi ebeveynlere destekler de bulunarak geleceğimiz olan çocukların her açıdan daha sağlıklı olarak büyümeleri için çalışmalarını sürdürmektedir.
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.