Sony yıllardır kullanmakta olduğu dualshoxk gamepad tasarımına bit yenisini eklemeyi planlıyor. Gamepad oyun kumandaları aslında kalıplaşmış tasarımlarıyla herkesin beğenisini kazanmış durumda ve ekstra bir tasarımın alışkanlıkları bozacak olması onları çok daha zor kabul edilebilir kılacaktır. Sony bu riski göze alarak DualShock Vortex ismini verdiği yeni bir tasarımla karşımıza çıkıyor. Bu tasarımın farkı iki elin birbirinden bağımsız hareket edebiliyor oluşundan geçiyor. Standart gamepad'leri kullanırken cihaz ortasından ciddi bir burulma mukavemetine maruz kalabiliyor.
DualShock Vortex'te ise, cihazın ortası menteşe gibi tasarlandığından her iki tutma sapı da bağımsız dönebiliyor. Peki bunun avantajı gamepad'in burulmasını önlemek, dolayısıyla cihazın hasar görmemesini sağlamak mı? Tabiki hayır... Sony bunu yaparken oyundaki aksiyona dalan oyuncunun, ellerini daha serbest hareket ettirerek stres ve heyecanını atmasına yardımcı olmanın hedeflendiğini ifade ediyor. Fakat ben bunun tam ters etki yaparak insanı daha çok kızdıracağını düşünüyorum. Çünkü özellikle analog kollarla oynarken, cihazın size karşı tepkisini hissetmeniz gerekiyor ki daha hassas hareketler yapabilesiniz. Ama cihaz sizin ittirmenize direneceği yerde dönme eğilimine giderse gerçekten çekilmez bir çile haline gelecektir. Ben böyle bir cihazı en fazla 3 gün içerisinde kırarım büyük ihtimalle. Bence üreticiler oyun kumandalarını komplike hale getirmektense Nitendo Wii'nin yaptığı gibi daha basit hale getirmekle uğraşmalılar.
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.