Oyun piyasasının - bilgisayar, mobil, oyun konsolları aracılığıyla oluşturulan piyasadan bahsediyorum - bu denli büyüyüp ciddi bir pazar yaratacağını herhalde çoğu kişi tahmin edememiştir. Oyun piyasası ekonomisini bu denli hareketlendiren hiç şüphesiz internet sayesinde oluşturduğumuz online dünyanın oyunlar ile birleşimidir. Bu durumu anlayabilmek için, oyunların hayatımızdaki gelişimine bakmalıyız.

Oyun piyasası, çoğumuzun da bildiği gibi "oyun konsolları" üzerinden hayatımızda yerini aldı. İlk başta küçük ve işlevselliği düşük oyun konsolları vardı. Tetris oyun konsolunu eminim ki hepiniz biliyorsunuz.

Ardından teknolojinin de gelişimiyle birlikte bu konsollar daha da kaliteli olmaya başladı. Hemen sonrasında atari ismiyle hayatımızda boy gösterdi.

Televizyona bağladığımız bu yeni oyun konsolu, işlevselliği ile bizleri hayretler içerisinde bırakıyordu. Aynı yıllarda, bilgisayarların da bir yandan hayatımızda yerini almasıyla, oyunlar bilgisayara taşınmaya başladı. Çünkü bilgisayarların işletim sistemleri, atari ve diğer oyun konsollarından çok daha hızlı ve kaliteliydi. Dolayısıyla bilgisayar oyunlarının da kalitesi daha fazlaydı.

Bilgisayar oyunları, genelde Single Player ( Tek Kişilik ) oynanabilen bir şekilde piyasada yerini aldı. Single Player oyun formatı, ilerleyen zamanlarda Multiplayer ( Çok Kişilik ) oyun formatına dönüştü. Bilgisayarlar arası kurulan yerel ağ ile, birden fazla kişi aynı oyun platformunda yerini alabiliyordu. Bu süreç gerçekten heyecan vericiydi çünkü sanal dünyanın adımları hızlı bir şekilde atılıyordu.

İnternet alt yapısının gelişmesi ile birlikte local ağ yerini internet ağına bıraktı. Local ağ üzerinden sınırlı sayıdaki bilgisayarların bağlanmasıyla oluşan sanal oyun dünyaları küçük ama o dönem için yeterli ve heyecan vericiydi. Ancak bir süre sonra, internet altyapısının gelişmesi ile birlikte dünya üzerindeki sayısız bilgisayar internet üzerinden tek bir sanal dünyada buluşabilir noktaya geldi.

15 kişilik sanal dünyalar, bir anda yüzlerce, binlerce, milyonlarca kişiyi aynı anda barındırabilir potansiyele geldi. İşte tam da bu noktada milyonlarca oyuncuyu tek bir sanal dünyada oluşturan, gerçek zamanlı rol yapma (RPG) oyunu çok daha bir önem kazandı.

MMORPG, kelime anlamı itibariyle "Massively Multiplayer Online Role-Playing" tanımlamasının kısaltılmış halidir. Türkçe manası, devasa oyuncuyu barındıran bir sanal dünyada, oyuncuların o sanal dünyadaki rollerden birini çevrimiçi/online bir şekilde yapmaları manasına gelir. Bu noktada RPG ( rol yapma oyunu ) temeline dayandırılmış olsa da, MMORPG'i ayıran özellik, aynı anda milyonlarca oyuncuyu "online" bir şekilde buluşturabilmesi ve onların birbirleri arasında iletişim kurabilmelerini sağlamasıdır.

MMORPG'i anlayabilmek için, bu alandaki en popüler oyunlardan birisi olan World Of Warcraft'ı incelememiz daha faydalı olacaktır.

World Of Warcraft, Blizzard Oyun Firması'nın yapımcılığını üstlendiği devasa bir projedir. Ve bu proje dünya üzerindeki milyonlarca kullanıcıyı, tek bir sanal dünyada bulundurma başarısını elde etmiş ve çok ciddi bir pazar payına ulaşmıştır.

MMORP, öncelikle bir sanal dünyadır demiştik. World Of Warcraft oyununda, bu sanal dünyanın ismi Azeroth'tur. Bu dünya, büyünün ve kılıcın egemen olduğu bir dünyadır. İçeriğinde birçok ırk ve kültürü barındıran bu dünyada, ırkların bazıları iyi bir dünyanın mücadelesi içerisindeyken, bazıları ise kin, nefret gibi olumsuz duygularla savaş halindedir.

Peki, bu ırklar ve taraflar nelerdir?

World Of Warcraft'ta iki temel taraf vardır. Birincisi Alliance ismiyle, diğeri Horde ismiyle varlığını sürdürür. Bu taraflar belirli ırklardan oluşur. Oyunun yapımcısı olan Blizzard, bu ırkları kendisiyle bütünleşen birer kelimeyle şu şekilde tanımlar:

"Azeroth'taki tarafların bir tarafında yiğit Humans, gözüpek yer Dwarves, hünerli Gnomes, manevi değerlere bağlı Night Elves, gizemli Draeneilar ve vahşi kurt Worgen oluşturduğu asil Alliance...

Diğer tarafında ise savaşla perçinlenmiş Orcs, iri kıyım boğa halkı Taurenlar, kurnaz Troller, Forsaken, abartıya bayılan Blood Elves ve sinsi Goblinlerden oluşan güçlü Horde bulunmaktadır. "

En başta dediğimiz gibi bu bir rol yapma oyunudur. Dolayısıyla, bu sanal dünyada, bu ırklar içerisinde seçeceğimiz onlarca birleşim karakter vardır. Toplam 11 sınıftan dilediğiniz karakteri seçebilir ve bu karakterleri yine istediğiniz şekilde ve özelliklerde geliştirebilirsin. İsterseniz bir savaşçı yaratın, isterseniz bir şifacı, isterseniz büyücü...

İşte tüm bu oluşumlardan sonra seçtiğiniz karakterle World Of Warcraft dünyasına online bir şekilde bağlanabilir, bu sanal dünya üzerinde kendi karakterini yaratmış milyonlarca kullanıcı ile birlikte etkileşimde bulunabilirsiniz.

Makalemizin gayesi, bir oyunun reklamını yapmak olmayıp, sadece MMORPG'in daha iyi anlaşılabilmesi için örneklendirmek olduğundan, oyun hakkındaki bilgileri yüzeysel bir şekilde paylaştım.

MMORPG, şu an her ne kadar bilgisayarlar üzerinden yapılsa da, inanıyorum ki sanal gerçeklik teknoloji ve biliminin gelişmesi ile birlikte, yaratılan sanal dünyaların gerçeklik kalitesi gitgide artacaktır. Kim bilir, bir gün yaratılan bir sanal dünya da dokunabildiğimiz, koklayabildiğimiz, duyabildiğimiz, tadabildiğimiz bir şekilde rol yapabilir noktaya gelebiliriz. Zaten bunun izlerinin çok belirgin bir şekilde görmüyor muyuz?

Kategoriler:
Önceki
Önceki Konu:
Futbolun Tarihçesi
Sonraki
Sonraki Konu:
Bmw M3 Challenge

Yapılan Yorumlar

Henüz kimse yorum yapmamış.

Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.

Yorum Yapın

Güvenlik Kodu
Coğafya Tarih Sitesi Matematik Sorusu Türkçe Sitesi