Nvidia'nın geçen yaz duyurduğu fakat ilk kez Mirror's Edge oyununda karşımıza çıkan ve nimetlerimizi görmeye başladığımız PhysX teknolojisi, Playstation 3 oyun konsollarında kullanımak üzere Sony'le lisans anlaşması yapıldı. ATI ekran kartlarında bulunmayan ve yan yollarla çalıştırılsa bile çok yavaş işleyen bu yazılımsal desteğin PS3'le beraber oyunlarda gerçekçilik anlamında etkili olacağı kesin.
Nvidia'nın PhysX teknolojisi ile oyunlarda çevre etmeni olarak bilinen hava koşulları, rüzgar, sis, toz vs. gibi binlerce partikülden oluşan ve ciddi hesaplama gücü oluşturan düzenli noktaların işlenmesi rahat ve hızlı şekilde mümkün hale geliyor. Genelde akışkanlar mekaniği ders konusuna giren bu akışkan hareketleri inanılmaz bir kayar nokta hesaplama gücü gerektirdiğinden ne işlemci ne de GPU yerli olamıyordu. PhysX'in kullanıldığı alanlarda; hava koşullarına benzer şekilde patlama sahnelerinde çevreye dağılan parçaların sayısı ve yıkılma sahnelerindeki yıkılan eleman sayısı gibi işlem gücüne bağlı iyileştirmeler ile ortam ve çevre öğeleri çok daha gerçekçi ve detaylı bir görünüme kavuşuyordu. Bunun en basit ve ilk örneklerinden birisini Mirror's Edge oyununda görmemize rağmen bizi etkilemeyi başarmıştı. Eminim ilerleyen zamanlarda özellikle PS3 için bu ekeftler çok üstün seviyelere ulaşacaktır.
Umarım en kısa zamanda ATI de benzer bir teknoloji geliştirir ve ATI GPU'su kullanan Microsoft'un oyun konsolu Xbox360 ile Nvidia'nınkine benzer bir lisans anlaşması yoluna giderler. Çünkü son kullanıcının gözünde genellikle yeni teknoloji denildiğinde herşey unutuluyor ve en yeni ve fazla teknoloji sunan ürüne yönelim artıyor. ATI DirectX 10. 1 ve 40Nm üretim teknolojisi ile Nvidia'nın bir adım önündeydi fakat PhysX ile herşey tersine dönmeye başladı. Rekabetin korunması adına ATI'nin artık cidden başarılı atılımlar yapması gerektiği aşikar.
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.