Tesla Roadster, 0'dan 100km/h sıza 3. 9sn'de ulaşabiliyor ve yaklaşık 250HP gücünde özel bir elektrik motoru ile çalışıyor. Tek şarj ile 300km'ye yakın yol gidebilen araç, 160km/h maksimum sürate ulaşabiliyor. Motor çalışma boyunca sıfır ses üretiyor yani 160km/h hızla giderken bile lastik sesinden başka bir ses işitmiyorsunuz. Özellikle çekişin çok kuvvetli olması sürüş keyfi açısından harika bir deneyim yaşatıyor. Şahsen böyle bir araçla dünyanın heryerini dolaşabilirim çünkü ne motor sesi var ne de performans zaafı. Her yönden müthiş olan araç, keyfine düşkün kişiler için biçilmiş kaftan. Süper otomobilleri aratmayan bu aracın fiyatı ise 80. 000$ seviyesinde olacak. 200. 000$ verip bir Lamborghini Gallardo almaktansa ondan çok daha esnek ve performanslı olan bu aracı almak daha akıl karı olur. Arkadan itişli ve 2 ileri vitese sahip olan araç, 13. 000RPM devire ulaşabiliyor. 3. 5 saatte tam şarj olan arabanın 100. 000 mil ömrü olan bataryası mevcut. Batarya cinsi olarak da, cep telefonlarımızdan aşina olduğumuz Lityum-iyon pil kullanıyor. Verimi %100'e yakın olan motor sadece elektriğin bir bölümünü ısı enerjisi olarak dışarı atıyor. Onun dışında çalışmak için oksijene falan da gerek duymuyor, yani sadece şarjı olsun yeter. Yıllarca hiç sorun çıkarmadan kullanılabilecek son derece basit bir motor yapısı olan araç geleceğin otomobil teknolojisinin öncüsü olarak görülüyor.
Aracın tork eğrisi yukarıda gözüktüğü gibi muhteşem. Dört silindirli iyi bir benzinli motor ile karşılaştırma yapılmış; kırmızı çizgi Tesla'nın elektrik motoruna ait, siyah olan benzinli motorun tork eğrisi, mavi olan ise Tesla'nın güç eğrisi fakat benzin motorunun güç eğrisi verilmemiş o da buna benzer zaten. Tork aracın çekiş kuvveti olarak tanımlanabilir ve devir aralıkları boyunca tork ne kadar sabit kalırsa motor o kadar verimlidir denir. İşte burada Tesla'nın 6000 devire kadar neredeyse dümdüz bir eğri çizdiğini görüyoruz ki benzinli bir araca göre hakikaten muhteşem. Devir arttıkça çekiş tabiki düşecektir fakat yine de 13. 000 devire yani aslında devir aralığının neredeyse tamamında çok esnek bir sürüş imkanı sunuyor.
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.