Fransız oto-mühendislik firması olan Valeo ve ünlü Fransız lastik üreticisi Michelin beraber geliştirdikleri tekerlek sistemini duyurdular. Elektrikli veya hibrit araçlarda kullanılabilecek olan bu sistem, içersinde iki adet elektrik motoru barındırıyor. Jantın içerisine yerleştirilmiş bu iki motordan biri hareket gücü sağlarken diğeri aktif süspansiyon için kullanılıyor.
Bu sistemin önceki versiyonu ilk kez Paris Motor Show'da Venturi Volage isimli araç üzerinde tanıtılmıştı. O günden bugüne sistemi geliştiren mühendisler artık otomobillerin ihtiyacı olan süspansiyon sistemi, vites kutusu, aktarma organı, motor ve direksiyon sistemini bir araya topluyor. Bu sistem sayesinde tekerleklerin mile bağlantısından başka hiçbir şeye ihtiyaç duyulmuyor. Çünkü jantın içerisindeki sistem gereken herşeyin anahtarı konumunda bulunmakta. Aracın her tekerleğinde yerleştirilen sistem 4 tekerlekten çekişli ve tamamen bilgisayar kontrollü olarak görev yapıyor. Aracın bataryasından gelen güç, tekerleklere eşit olarak dağıtılıyor. Her tekerlek bağlı olduğu ana bilgisayarın komutlarına göre güç saylıyor. Aktif süspansiyon ise, sürekli bir dengeleyici konumunda vazife görüyor. Bu sistemin önemli bir artısı ise, sistemin yarış arabaları için biçilmiş kaftan olması. Çünkü F1 araçlarından çok iyi bildiğimiz üzere, bir otomobilin ağırlık merkezini ne kadar aşağı çekerseniz o kadar iyi viraj performansı yani yola tutunma elde edersiniz. İşte bu mantıkla yola çıktığımızda tekerleklerin içerisinde bulunan sistemin ağırlığı otomobilin ağırlık merkezine etki etmeyecektir. Ağırlık merkezini oluşturacak şey ise, batarya ve otomobilin şasisi olacaktır. Bu durumda bataryaların yere çok yakın konumlandırılmasıyla mütiş bir ağırlık dengesi sağlanabileceği şüphesiz. Sistemin ilk örneği olan Venturi Volage'nin 5sn altında 0-100km/h hızlanma değeri sunması da bunun en güzel örneği olsa gerek.
Şu an bu projeye sıcak bakan Renault, Peugeot ve Citroen gibi Fransız otomobil devlerinin yanında, Alman Volvo ve Ford da benzer çalışmalar yürütmekte. Elektrikli veya hibrit otomobil üretiminde maliyetleri oldukça düşürecek olan bu sistemin suya dayanıklı hale getirilip günlük araçlarda kullanılabilir seviyeye gelmesinin biraz zaman alacağı belirtiliyor.
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.