KOSGEB Hibe konusu, girişimci adaylarının aklında bir çok soru işareti uyandırıyor. KOSGEB'den nasıl hibe alırım ? Gerekli şartlar nelerdir ? KOSGEB'in destekleri nelerdir ? Yazımızda, merak ettiğiniz ve sormak istediğiniz sorulara cevap vermeye çalışacağız.
KOSGEB Hibe Nedir ?
Hibe, girişimcilerin yaptığı projeler ve girişimler kapsamında devlet tarafından giderlerini karşılamak amacıyla yapılan yardıma denir. KOSGEB Hibe, girişimcilerin UGE(uygulamalı girişimcilik eğitimi) platformuna katılım belgesi aldıktan sonra yaptıkları harcamaların bir bölümünün karşılanması KOSGEB hibesidir.
Kimler KOSGEB Hibesi Alır ? KOSGEB'den Hibe Almak için Gerekli Şartlar ?
KOSGEB Hibesi alabilmek için, önceden Başkanlık tarafından belirlenmiş şartları taşımak gereklidir. Bu şartlar, aşağıda listelenmiştir:
*KOSGEB Veri Tabanına kayıtlı olmak,
*Bölgedeki yetkili KOSGEB hibesi için yetkilendirilmiş Hizmet Müdürlüğüne kayıt olmak,
*Uygulamalı eğitim programına katılmak,
*Uygulamalı eğitim programı katılım belgesi almak,
*İş projesi hazırlama,
*KOSGEB Hibe programlarından herhangi birine başvuru yapmak,
Unutmayın! : KOSGEB hibesi, kanıtlanmış şirket giderlerinin bir bölümünü karşılamak için verilir.
Başarılı bir girişimci olmak için, sadece sermaye yeterli değildir. KOSGEB tarafından alacağınız bu hibenin yanında artı olarak alacağınız eğitimler, iş hayatınızda sizlere başarıyı getirecektir. KOSGEB hibenizi uygun noktalara yönlendirdiğiniz takdirde bütçe sıkıntısı çekmeden var olan bütçenizi daha verimli kullanabileceksiniz. Kısacası KOSGEB hibelerinin size katacağı en büyük yarar yapacağınız giderlerin büyük bir bölümünü geri alabilecek olmanızdır.
KOSGEB Hibeleri girişimcilere büyük avantajlar sağlamaktadır fakat prosedürleri yorucudur. KOSGEB hibesi için bir danışman desteği almanız bazı süreçleri hızlandıracak ve hata payınızı düşürecektir. Gerek proje desteği. Gerek düzenli iş planlaması göz önünde bulundurulduğunda danışman yardımıyla vakit kazanımı elde edebileceksiniz.
KOSGEB Tanıtım Desteği Başvurusu ve Uygunluk Şartları
Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin kürsel ve ulusal pazarlarda ürün veya hizmetlerini kolaylıkla tanıtabilmeleri maksadıyla Küçük ve Orta İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme Dairesi tarafından Tanıtım Desteği verilmektedir.
KOSGEB'den Tanıtım Desteği Almak için Nasıl Bir Yol İzlemeliyim ?
Tanıtım Desteği'ni alabilmek için önce KOSGEB Veri Tabanına kayıt olmalı ve KOSGEB Destek Programları Yönetmeliğinde belirtilen KOBİ tanımına uymanız gerekmektedir. Veri Tabanı'na kayıt olduktan sonra, KOBİ Beyannamesi ve Bilgi Dökümanı, Destek Başvuru Formu belgeleri ile beraber Hizmet Merkezi Müdürlüğüne teslim etmeniz gerekmektedir.
Tanıtım Destek Programında Ödeme Ne Zaman Olur ?
Tanıtım Desteği'ne Ödeme Talep Formu ve gerekli belgelerle beraber başvuru yaptıktan sonra iş yoğunluğuna ve bütçe durumuna göre işletmenize geri dönüş yapılacaktır. KOSGEB internet sayfasındaki E-KOBİ bölümünden de Ödeme Talep Oluru'nu görebilirsiniz.
Tanıtım Desteği'ne Başvuru Belgeleri Nelerdir ?
*Tanıtım Desteği'nde Hizmet Merkezine verilmesi gereken belgeler;
*Tanıtım Desteği Başvuru Formu
*Yurt içi Marka Tescil Belgesi
*Hizmet sağlayacak işletmenin faaliyet konusunu gösteren Ticaret / Esnaf Sicil Gazetesi
KOSGEB Tanıtım Desteği Ödeme Talebinde Bulunmak için Gereken Belgeler Nelerdir ?
KOSGEB Tanıtım Desteği programında ödeme yapılabilmesi için KOBİ'nin sunması gereken belgeler aşağıdadır.
*Tanıtım Desteği Ödeme Talep Formu,
*İşletmenin destek kapsamında hazırlatmış olduğu tanıtım materyallerinden birer adet örnek
*İşletme adına düzenlenmiş hizmet sağlayıcı faturası
*İşletme tarafından fatura tutarının tamamının hizmet sağlayıcıya ödendiğini gösterir banka dekontu,
*İşletmenin "SGK Borcu Yoktur" yazısı ve işletmenin "Vergi Borcu Yoktur" yazısı gerekmektedir.
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.