İnternet pazarı büyüdükçe pastadan pay kapma şansı da gittikçe düşüyor. Firmaların çoğu interneti yeni yeni keşfediyor. Ama artık eskisi gibi sadece web sitesi kurdurmakla iş bitmiyor. Sitenizi kimse bilmedikten sonra ne kadar güzel olursa olsun bir geri dönüşü olmayacaktır. Peki ne yapmak lazım?
Öncelikle kurumsal firmaların yapması gereken iyi bir web sitesi tasarımı yaptırmalarıdır. İlk izlenim çok önemlidir kullanıcı gözünde. Bu konuda farklı örnekleri ilerleyen bölümlerde vereceğim. Firmanıza ve amacınıza uygun bir tasarım yaptırdıktan sonra ikinci adım reklam ve tanıtım olacaktır.
İkinci adıma geçmeden önce şunu söylemek istiyorum: Seo çalışmalarını bireysel olarak kendi sitelerini yükseltmek ve hit kazanamak için yapan kişiler vardı önceden. Şimdi ise firmaların siteleri de ticari amaçlar için Google gibi bilinen arama motorlarında yükselmek ve iyi sıralamalar elde etmek için seo danışmanları ile çalışıyorlar.
Konumuza devam etmeden önce seo kavramının artık isim değiştirdiğini de söyleyebilirim. Bence SEO terimi artık GEO terimi haline dönüşmüştür. Yani Google Engine Optimization. Türkiye'de en çok kullanılan arama motoru Google olunca yapılan çalışmalarda Google için yapılıyor. Bu bir gerçek diyebilirim. 2008 yılı istatistiklerinde yanlış hatırlamıyorsam Google arama motorunun Türkiye'de kullanımı %96 civarındaydı.
İkinci adıma geçiyoruz. Reklam ve tanıtım çalışmaları kurumsal çalışan firmalar için prestij kaybı ya da kazanımı oluşturacaktır. Reklamlar için bir bütçe ayırın ve seo danışmanlık hizmeti veren kurumsal bir firmaya bu bütçenizi bildirin. Reklam alanında yaptıkları harcamaların dökümünü de istemeyi unutmayın.
Tanıtım çalışmalarınız için özellikle haber sitelerinde sizi ve firmanızın faaliyetlerini tanıtan demeçler olmasına özen gösterin. Farklı sitelerde tanıtım yazılarınızın yayımlanması aşamasında içerik uyumuna ve site kalitesine önem vermelerini çalıştığınız firmadan mutlaka isteyin.
Kurumsal seo çalışmaları asla kısa zamanlı yapılmamalıdır. Uzun vadede daha kalıcı bir yere gelebileceğinizi unutmayın. Örnek olarak Google'da telefon başvurusu kelimesini aratıyoruz. İlk 5 sıralamaya baktığımızda alt sayfalarının 2'si ile sıralamaya girmiş www. telekombasvurum. com başvuru sitesini görüyoruz. İşte bu sitede uzun vadeli çalışıldığının ve hedefe yönelik sayfaların direkt olarak ziyaretçiye sunulduğunu rahatlıkla görebiliyoruz.
Kurumsal seo çalışması yaptırırken aylık anlaşmalar yaparak çalışmayı seçin. Her ay düzenli durum raporlarınızı da çalıştığınız firmadan göndermesini anlaşma aşamasında talep edin. 6 aylık bir çalışma sonunda web sitenizin size geri dönüşümlerini analiz edin. Cironuza ne kadar katkıda bulunmuş not edin. Eğer katkısı olumlu değilse çalıştığınız seo firmasını değiştirin. Olumlu olarak bir sonuç aldıysanız optimizasyon için daha fazla bütçe ayırın.
İnterneti hafife almamak gerekiyor. Buna en güzel örnek de Yemeksepeti. com. Bir lokanta sahibi olsanız en fazla satış yapabileceğiniz sınırlı bir bölge olurdu. Ama Yemek Sepeti bunu internetten lokanta dahi açmadan daha geniş bölgelere, illere yayarak yapmayı başardı. Şu an gıda sektöründe çalışan firmalar buraya dükkanlarını ekleyerek tanıtımlarını da yapmış oluyorlar. Ayrıca sipariş ağları da genişliyor. Bu örneğe bakarak firmanızı bu alanda hizmet veren sitelerin toplandığı portallarda da tanıtabilirsiniz.
Doğru firma ve doğru ilerleyiş ile internetten kar elde eden bir firma olmak sizin de elinizde bunu unutmayın.
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.