02/12/2014 1:09
Hibrid arabaları ülkemizde ilk kez Toyota Prius Hybrid ile tanıdık. İlk Prius modeli 4 silindirli 16 valf 1. 4 litre tipik Otto motoru(benzin motoru) kullanıyordu. Buna ilave olarak üzerinde Ni-MH(Nickel-Metal Hydride) batarya bulunuyor ve ancak 20HP güç üretebiliyordu. Toyota bunu geliştirdi ve Pirius'08 ile elektrik motoruna verilen gücü yine Ni-MH batarya kullanarak 28HP'ye çıkarmayı başardı.

Peki Mercedes ne yaptı? Cep telefonlarında görmeye alıştığımız yüksek kapasiteli Li-ion bataryaları geliştirerek yeni S400 modelinde hybrid olarak kullanmaya başladı. Lityum iyon batartaların en büyük özelliği ise, yüksek verimli ve sabit amperde akım verebilmesi bunu yaparken de çok az ısınmasıdır. Araç açık şehir içi koşullarında 1 galon benzin ile yaklaşık 50km yol katedebiliyor. Araç Li-ion bataryasını fren esnasında disklerdeki dinamo, camlardaki güneş enerjisi emicileri ve benzin motorunun çalıştığı anlarda krank miline bağlı dinamo ile şarj etmekte. Ayrıca araç 40km hızın üstüne çıkmadıkça ve zorda kalmadıkça sadece elektrik motorunu kullanarak hareket ediyor. Bu kadar çevreci olmasındandır ki araca "S400 BlueHybrid" ismi verilmiş.   Böyle bir ekonomiyi Mercedes gibi lüks bir araçta görmek, hem çevre dostu hem de bilinçli kullanıcılar için bir cazibe faktörü olacaktır.

Kategoriler:

Yapılan Yorumlar

Henüz kimse yorum yapmamış.

Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.

Yorum Yapın

Güvenlik Kodu
Coğafya Tarih Sitesi Matematik Sorusu Türkçe Sitesi